Synnøve i Korea
Jeonmi Eom satser på Synnøve i Korea. Sammen med mannen sin, Seungwoo Tak, har de åpnet sitt femte Synnøve konsept i Sør-Kora. Foreløpig har de solgt over 52 000 tusen brunoster laget i Alvdal på norsk melk.
Koreas svar på Synnøve Finden
Jeonmi Eom er Korea sitt svar på Synnøve Finden. I Busan, Koreans nest største by, har hun introdusert brunost til Sør-Koreanere med stor suksess. Og hun stopper ikke der, målet er at Synnøve i Korea skal være ensbetydende med brunost, akkurat som Coca er med Cola.
Mannen, Seungwoo Tak, jobber til daglig med shipping og er jevnlig i Norge. Det var han som først forelsket seg i Synnøves brunost. Han har også funnet opp en helt ny type sprø vaffel som de selger sammen med brunosten.
Flere utsalgssteder
Så langt har ekteparet lykkes godt med sine ulike brunost og vaffelkonsepter. De selger også brunost til kafeer og til nettbutikker. Synnøve har etter hvert blitt en merkevare.
17. november 2020 åpnet Shinobe Brown Cheese i Daegu. Dague er Koreas tredje største by.
Spennende utvikling
Synnøve har et tett samarbeid med det koreanske paret, som bruker mye av merkekommunikasjonen fra Norge.
De er tidlig ute med å selge Synnøve nyheter, og utvikler også egne konsepter. De bruker Synnøve-jenta for alt den er verdt. Dette er bare starten på et større Sør-Korea eventyr for Synnøve.
Les mer
Slik ble brunosten superpopulær – i Sør-Korea